S cieľom uľahčiť používateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Kliknutím na tlačidlo "OK" súhlasíte s použitím preferenčných, štatistických aj marketingových cookies pre nás aj našich partnerov. Funkčné cookies sú v rámci zachovania funkčnosti webu používané počas celej doby prehliadania webom. Podrobné informácie a nastavenia ku cookies nájdete tu.

» Štítkovanie pneumatík
Označovanie pneumatík

Povinné označenie pneumatík

 

 Ako čítať štítky na pneumatikách - Auto SME

Vďaka európskej legislatíve sa spotrebitelia od 1. novembra 2012 stretávajú v obchodoch s pneumatikami označenými štandardizovaným štítkom. Viac Informácií nájdete na www.europa.eu

Po 01.05.2021 došlo k zmene v štítkovaní pneumatík

Mení sa rozdelenie tried pri valivom odpore a účinnosti brzdenia na mokre. Hlučnosť bude znázornená písmenami A, B alebo C. Spotrebiteľ môže získať viac informácií o konkrétnej pneumatike po načítaní QR kódu, ktorý je umiestnený v pravej hornej časti nového štítku.

Základné triedy A až C zostávajú na novom štítku nezmenené.  Pri pneumatikách osobných a dodávkových vozidiel kategórie C1 a C2, bude používaná trieda D do ktorej sa presunú pneumatiky z triedy E. Triedy F a G sa presunú do triedy E. Zároveň bude platiť obmedzenie maximálnej povolenej hodnoty valivého odporu brzdnej dráhy na mokrej vozovke. 

 

 

 

Spotreba paliva

 

 

Spotreba paliva 

Tento diagram udáva mieru spotreby paliva, umožňuje teda zákazníkom porovnať rozdiely medzi výkonnosťou jednotlivých pneumatík. Trieda spotreby paliva je daná valivým odporom pneumatík. 

Rozdiel medzi každou kategóriou predstavuje zníženie alebo zvýšenie spotreby paliva o 0,10-0,15 l/100 km pri vozidle s priemernou spotrebou 6,6 l/100 km.

 

 

 

 

Priľnavosť na mokrom povrchu 

Priľnavosť

Tento znak poskytuje zákazníkovi informáciu o dôležitom bezpečnostnom aspekte pneumatík: priľnavosti na mokrom povrchu. Lepšia priľnavosť na mokrom povrchu skracuje brzdnú dráhu na mokrých alebo

 vlhkých vozovkách. V súčasnosti sú štítky udávajúce priľnavosť na mokrom povrchu definované iba pre osobné pneumatiky. Metóda merania priľnavosti na mokrom povrchu pre ľahké a ťažké nákladné pneumatiky je momentálne vo vývoji, v praxi bude zavedená ešte pred novembrom 2012, teda pred začiatkom platnosti nového nariadenia EÚ. 

Rozdiel medzi každou kategóriou predstavuje brzdnú dráhu od jednej do dvoch dĺžok vozidla (3 až 6 metrov) pri brzdení z rýchlosti 80 km/hod. Rozdiel medzi kategóriou A a F je viac ako 18 metrov.

 

Hlučnosť

 

Vonkajšia hlučnosť 

Súčasťou štítku je aj informácia o vonkajšom hluku, ktorý pneumatiky produkujú. Vonkajšia hlučnosť je vyjadrená hodnotou v decibeloch a jednou, dvomi alebo tromi zvukovými vlnami. Jedna vlna znamená najlepší výkon – teda že hladina hlučnosti pneumatiky je minimálne o 3 dB nižšia, než je budúci zákonný limit. Tri čierne vlny predstavujú najhoršie výsledky, t.j. že pneumatika spadá medzi súčasný maximálny limit a plánovaný nižší limit, ktorý bude zavedený v rámci regulácie 661 v období od roku 2012 do roku 2016.


NÁZORY A OTÁZKY NÁVŠTEVNÍKOV

Podmienky ochrany osobných údajov
Zákonným dôvodom spracovanie Vašich osobných údajov je Váš súhlas dávaný týmto správcovi v zmysle čl. 6 ods. 1 písm. a) Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracovaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES. Účelom spracovania Vašich osobných údajov je zasielanie daňových dokladov za prenájom systému, obchodných oznámení a činenia iných marketingových aktivít správcom voči Vašej osobe.

Opíšte text z obrázku: *
captcha Nový obrázok

Upozornenie. Správca webu si vyhradzuje právo zmazať vulgárne alebo také príspevky, ktoré by poškodzovali záujmy správcu webu.

NDM5ZjRhM